Monday, March 3, 2014

Penubuhan Biro Pergerakan Wanita Exco Pusat PRS.

Terdapat sebanyak 6 biro telah diwujudkan. Biro tersebut adalah seperti berikut;

1. Biro Bantuan Maklumat (BBM)

Mendapatkan semua jenis maklumat mengenai dengan bantuan dari semua agensi kerajaan untuk dikongsikan bersama serta disampaikan kepada rakyat terutama sekali golongan wanita.

Biro ini diketuai oleh Setiausaha Politik, Puan Angeline Umih Tujok.

Penolong Ketua, Puan Priscilla Bangi Anak Joseph Allen

Ahli - ahli jawatankuasa terdiri daripada kaunselor Misiah Abdullah @ Emiss Brodie, Puan Jenny Crystal Anak Mansang, Puan Liah Anak Umal, Puan Magdeline Mai Anak Wam, Puan Sophia Anak Jenang dan Tuai Rumah Noria Anak Ampat.

2. Biro Projek Khas (Special Project)

Bertanggungjawab untuk membuat satu buku (coffee table book) mengenai kejayaan Wanita Dayak yang meliputi aspek Politik, Perniagaan dan Kerjaya.

Biro ini diketuai oleh Puan Rosaline Anak Neging

Ahli-ahli Jawatankuasa terdiri daripada Puan Priscilla Bangi Anak Joseph Allen, Puan Sophia Anak Jenang dan Kaunselor Norma Anak Rantu.

3. Biro Media

Bertanggungjawab untuk memastikan maklumat dari media masa dan internet dan sentiasa peka mengenai isu semasa yang sering diutarakan atau menjadi topik hangat.

Biro ini diketuai oleh Kaunselor Nancy Freda John

Ahli jawatankuasa terdiri daripada Puan Jenny Crystal Anak Mansang, Kaunselor Norma Anak Rantu, Cik Gawai Anak Enggong, Puan Evelyn Ensangai Anak Hasan dan Puan Jocelyn Tinjau Anak Lasa.

4. Biro Keahlian dan Pemantauan

Bertanggungjawab untuk membantu dalam menubuhkan ahli pergerakan wanita dan sentiasa memantau berapa jumlah keahlian baru dari masa ke semasa di peringkat Pergerakan Wanita Bahagian.

Biro ini diketuai oleh Puan Nuai Anak Gema

Ahli Jawatankuasa terdiri daripada Kaunselor Misiah Abdullah @ Emiss Anak Brodie, Kaunselor Agnes Anak Undil, Puan Runti Anak Ason, Puan Bunsie Anak Tiboh, Puan Vivienne Nyut Anak Nasat, Puan Mary Anak Lubon, Puan Lai Siew Tan dan Puan Rajena Anak Bilong.

5. Biro Pendidikan

Mendapatkan maklumat mengenai kemudahan yang disediakan oleh Kementerian Pendidikan dan jenis Bantuan terutama dalam mendapatkan biasiswa.

Biro ini diketuai oleh Kaunselor Puan Misah Abdullah @ Emiss Anak Brodie

Ahli Jawatankuasa terdiri daripada Cik Gawai Anak Enggong, Puan Vivienne Nyut Anak Nasat dan Puan Sophia Anak Jenang.

6. Biro Perundangan

Biro ini diketuai oleh Puan Nuai Anak Gema

Ahli Jawatankuasa terdiri daripada Puan Rosaline Anak Neging, Kaunselor Puan Misiah Abdullah @ Emiss Brodie dan Cik Gawai.


2 comments:

  1. Tahniah Pergerakan Wanita PRS kerana begitu aktif dangan pelbagai aktiviti.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Saudara Danny Bungan! Teruskan mengikuti perkembangan pergerakan wanita PRS.

    ReplyDelete

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...